Prehrambeni mitovi

O kokosovom ulju i drugim prehrambenim mitovima

O kokosovom ulju i drugim prehrambenim mitovima

Američko kardiološko udruženje (AHA) nedavno je objavilo preporuku o izbjegavanju konzumacije kokosovog ulja. Uzrok tome jest pregled znanstvene literature koja ukazuje da ono povećava razinu LDL-a, tzv. lošeg kolesterola, što može povećati rizik od srčanih bolesti.

Ono si što jedeš?

Ono si što jedeš?

Nadam se da vas je upitnik na kraju zamornog klišeja natjerao da na isti kliknete i pročitate članak. Uvijek sam imao problem s ovom tvrdnjom. Bez obzira na to što je toliko raširena među kolegama nutricionistima, liječnicima i, naravno, novinarima laicima, da se nerijetko doživljava (nažalost i koristi) kao svojevrsni moto nutricionizma.

Aspartam – slatki otrov ili bezopasni zaslađivač?

Aspartam – slatki otrov ili bezopasni zaslađivač?

Pitanje zdravstvene sigurnosti aspartama jedno je od najkontroverznijih na području ljudske prehrane u posljednjih tridesetak godina. Većinom je to posljedica medijske potrage za senzacionalizmima, zbog čega mnogi aspartam i danas, usprkos nebrojenim ispitivanjima, smatraju jednim od najvećih prehrambenih otrova.

Zašto sam debeo - Zablude

Zašto sam debeo - Zablude

U prvom sam dijelu serije članaka o debljanju napravio uvod u proces, a danas ću pisati o najčešćim zabludama u vezi debljanja, odnosno o opterećivanju nepotrebnim stvarima.

Smijemo li jesti navečer?

Smijemo li jesti navečer?

Izbjegavanje konzumacije hrane nakon 18 h, odnosno preskakanje večere vrlo je rašireno među osobama koje pokušavaju izgubiti kilograme ili zadržati trenutne. Zagovaratelji ove prakse tvrde kako večernji unos energije iz hrane rezultira njenom pohranom u obliku masnoga tkiva budući da je tijelo zbog slabije aktivnosti, odnosno potrošnje, u to doba dana ne zahtijeva.