Prehrana sportaša

Prehrana kod sportova izdržljivosti - suplementi

Prehrana kod sportova izdržljivosti - suplementi

Nakon uvoda u metaboličke procese, nakon savjeta za unos ugljikohidrataproteina te za hidraciju, seriju članaka o prehrani kod sportova izdržljivosti nastavit ću pričom o suplementima, odnosno dodacima prehrani.

Prehrana kod sportova izdržljivosti - hidracija

Prehrana kod sportova izdržljivosti - hidracija

Kad osjetiš žeđ, kasno je za tebe. Moraš popiti točno 8 čaša vode dnevno. Zvuči poznato? Radi se o uobičajenim savjetima kad je riječ o hidraciji, bilo onoj opće populacije ili sportaša. U članku koji slijedi govorit ću o hidraciji sportaša. Kao i kad govorimo o zdravoj prehrani, razlike između sportaša i opće populacije što se pravilne hidracije tiče postoje, no nisu goleme i većinom se tiču tajminga.

Prehrana kod sportova izdržljivosti - proteini

Prehrana kod sportova izdržljivosti - proteini

Unos proteina glavna je tema razgovora pojedinaca uključenih u sportove snage ili fitness i bodybuilding. Međutim, unos proteina važno mjesto zauzima i kod sportova izdržljivosti, gdje je vrlo često gurnut u drugi plan zbog prioritetnosti adekvatne opskrbe energijom, odnosno unosa ugljikohidrata te održavanja razine glikogena.

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Ugljikohidrati

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Ugljikohidrati

Krajem prošlog članka nabrojao sam osnovne uzroke umora tijekom natjecanja (utrke) povezane s prehranom. Planirao sam ih objasniti u jednom članku, no kao što je to često slučaj, nisam uspio, tako da će samo jedan od njih, potrošnja glikogenskih zaliha, odnosno njena prevencija, zauzeti cijeli jedan članak.

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Metabolizam

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Metabolizam

U prethodnom sam članku postavio temelj za seriju o prehrani kod sportova izdržljivosti. Danas ću biti malo specifičniji i pisati o osnovama energetskog metabolizma te spomenuti glavne za prehranu vezane uzroke umora, a onda ih u sljedećem dijelu i detaljnije opisati te preporučiti kako ih izbjeći.

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Uvod

Prehrana kod sportova izdržljivosti – Uvod

Sportove najjednostavnije možemo podijeliti na sportove snage, izdržljivosti te njihove kombinacije. Dok bi tipični predstavnik sporta snage bilo dizanje utega, a izdržljivosti ultramaraton, većina sportova spada negdje između ove dvije krajnosti. Za potrebe ovog članka, dovoljno će biti okarakterizirati sportove izdržljivosti kao sportske aktivnosti submaksimalnog intenziteta u konstantnom trajanju duljemu od jednoga sata.